• 16.896 nieuwsartikelen
  • 181.298 films
  • 12.498 series
  • 34.605 seizoenen
  • 653.720 acteurs
  • 200.151 gebruikers
  • 9.445.504 stemmen
Avatar
 
banner banner

Mortal Kombat II (2026)

Actie / Fantasy | 116 minuten

Genre: Actie / Fantasy

Speelduur: 116 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Simon McQuoid

Met onder meer: Karl Urban, Adeline Rudolph en Jessica McNamee

IMDb beoordeling: 6,5 (47.736)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 mei 2026

Plot Mortal Kombat II

"Prepare for the next level."

Het is Shang Tsung, de tovenaar uit Outworld, niet gelukt om de kampioenen van Earthrealm uit te roeien voordat het toernooi Mortal Kombat is begonnen. Voor de vechters van aarde is de inzet hoog: als Earthrealm voor de tiende opeenvolgende keer het toernooi verliest, krijgt Outworld-keizer Shao Khan toegang tot de aarde en zal hij het veroveren. Om hem tegen te houden, doen Liu Kang, Sonya Blade, Cole Young en de rest beroep op nieuwe voorvechters, waaronder prinses Kitana en filmster Johnny Cage.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Banjo

Banjo

  • 2066 berichten
  • 4354 stemmen

zemmel schreef:

Het leek totaal niet op het spel Mortal Kombat

Nee omdat het ook om een film ging.


avatar van zemmel

zemmel

  • 27 berichten
  • 24 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

De Mortal Kombat games zijn nog steeds zeer populair. En medeoprichter Ed Boon heeft zo'n $12 miljoen op zijn rekening staan en hij was actief betrokken bij deze film. Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Waarom dan wel? Omdat deze film trouw is aan de games, dus dat zegt eigenlijk alles al. Maar blijkbaar weet jij het beter dan Ed Boon. Ok, dat is wel bijzonder dan

Klopt dat deze nog steeds populair zijn. Alleen is Johnny Cage wel het meest kleurloze karakter in het spel en al helemaal in de film. Had de film dan gemaakt met als hoofdpersoon een van de populairdere karakter i.p.v. een acteur die te hard probeert grappig te zijn.


avatar van zemmel

zemmel

  • 27 berichten
  • 24 stemmen

Banjo schreef:

(quote)

Nee omdat het ook om een film ging.

No shit. En de film was bar en bar slecht. De spellen daarentegen....


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10581 berichten
  • 2427 stemmen

zemmel Eens dat Johnny Cage beter had gekund. En in jouw geval had hij zelfs veeeel beter gemoeten. Kwestie van perceptie


avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

  • 386 berichten
  • 345 stemmen

Van de week gezien in de bios en dit is dus eindelijk het juiste antwoord op een trouwe en goede Mortal Kombat-verfilming.

Een simpel en idioot verhaallijntje dient als excuus om constant de focus te houden op die typische Mortal Kombat-gevechten inclusief fatalities en zelfs passende decors die letterlijk uit de games gehaald zijn. Vele vechters uit het spel maken hun opwachting hier; de ene krijgt wat meer aandacht en focus dan de ander. Gelukkig zit de film niet ramvol personages, zodat de makers een excuus hebben om deze mee te laten doen in de volgende film.

Gelukkig ligt de focus in ieder geval niet meer op Cole Young maar dit keer op fan-favoriite Johnny Cage, dapper neergezet door Karl Urban. En hoe tof hij ook is, het is toch weer Josh Lawson als Kano die de show steelt, net zoals in de eerste film. Wat een droogkloot is dat zeg!

Apart wil ik hier ook nog even de adembenemende Adeline Rudolph benoemen die weliswaar iets teveel aandacht krijgt als Kitana, maar dat is stiekem niet heel erg of zo. Gek dat in alle voorgaande berichten ze geen enkele keer aangehaald wordt. Ze valt verder natuurlijk helemaal niet op of zo dus waar heb ik het eigenlijk over .

Concreet is dit gewoon voer voor de fans gemaakt door fans! Exact zoals het hoort. Mortal Kombat II doet dan ook wat de film moet doen. Vermaken!

Superb!


avatar van geborenloser

geborenloser

  • 13 berichten
  • 1049 stemmen

De film blijft aardig trouw aan de game. De meeste vechtscènes zien er top uit. De film weet een lekker donker gevoel vast te houden. Het verhaal zelf stelt weinig voor, maar daar kom je ook niet voor. Sommige dingen voelen wat snel afgerond aan, zoals de introductie van Cage. Jammer vond ik wel dat we maar weinig nieuwe personages zagen. Vermakelijk tweede deel waar de gemiddelde fan denk ik wel met plezier naar zal kijken.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5749 berichten
  • 5 stemmen

Het enige kleine kritiekpunt is dat de vrouwelijke personages wat sexier , voller , pulpachtiger en uitgesprokener neergezet hadden mogen worden , een beetje in de flamboyante stijl van Russ Meyer . Als de actrices waren vervangen door strippers , was de film waarschijnlijk een stuk meer ' cult ' geweest ...


avatar van Dick Starbuck

Dick Starbuck

  • 113 berichten
  • 114 stemmen

Heerlijke b film. Chipje, biertje erbij. Nog een biertje en nog één. Fijn tempo, humor soms en leuke effecten.

Karl Urban vond ik geen Johnny Cage. Ach ja boeien

Ik heb me vermaakt. 3 sterren


avatar van Breur

Breur

  • 356 berichten
  • 1030 stemmen

“Flawless victory”

Een heerlijke fanspecial! De film slaagt vooral doordat het trouw blijft aan karakters, details (Johnny Cage die verslagen is en staat te waggelen en “finish him” hoort), omgevingen of “levels”, fatalaties en andere iconische “moves” uit het spel. De film neemt zichzelf daarnaast geen seconde serieus, een uitstekende keuze. Flauwe grappen en de nodige gore zijn ruimschoots aanwezig.

Persoon naast mij zei mij de dat barkeeper werd gespeeld door Ed Boon zelf? Indien correct, leuke cameo!


avatar van 80&90’s Nostalgia

80&90’s Nostalgia

  • 618 berichten
  • 684 stemmen

Oi, Pennywise! I've been lookin' all over this shithole for you, you promised me a new eye!

Gisteravond met mijn zus dan eindelijk gezien in de bios. We zaten met z’n drieën in een klein zaaltje, dus hebben gratis gebruik gemaakt van VIP stoelen. Tijdens de pauze kwam 1 van de medewerkers vragen of we meteen wilden doorkijken, waar we na een kort toiletbezoek alle drie ook blij van werden.

Waar je bij deel 1 lang moest wachten tot het eindelijk losging, halen ze in dit vervolg direct de handrem eraf en worden we gedurende de hele film getrakteerd op gevechten. Fans die Mortal Kombat II (één van mijn favorieten van de franchise) hebben gespeeld van Sega&SuperNintendo zullen smullen van alle Kombat Stages die goed te herkennen zijn. Enkele voorbeelden zijn The Dead Pool, Kombat Tomb en The Portal. De vechtchoreografie is ook dik in orde, waar de diverse karakters een hoop bekende moves en finishers laten zien, met Kung Lao als favoriet.

Er zit ook een flinke dosis humor in met een hoop hilarische oneliners naar andere films zoals Lord of the Rings, Harry Potter, John Wick en zelfs IT.

Dankzij het hoge tempo, brute gevechten, scherpe humor en iconische fatalities vliegt de speelduur van 2 uur voorbij. Prima vermaak!

One ring to rule them all, one ring to GO FUCK YOURSELF!"


avatar van Shadowed

Shadowed

  • 11574 berichten
  • 6811 stemmen

Gevoelsmatig zit dit tweede deel wat dichter tegen het oorspronkelijke concept aan van de games, iets dat alle andere Mortal Kombat-delen maar niet voor elkaar leken te krijgen. Veel introductie is er gelukkig niet en daar heeft een universum als dit ook geen profijt van, maar helaas blijft regisseur Simon McQuoid eigenwijs pogingen doen om diepgang te brengen richting deze volstrekt achterlijke figuren. Op visueel vlak is het gebeuren daarnaast veel te afhankelijk van computereffecten en de voortdurend melodramatische momenten zijn een dooddoener voor het tempo. Niettemin nog altijd een aantal lekker brute moordpartijen, maffe gevechten en een lollige rol van Karl Urban. Toch erg zonde van alle semi-bekende namen die naast Urban worden opgezadeld met dit soort halfbakken, houterige dialogen. Geen topfilm, wel erg vermakelijk.


avatar van filmkul

filmkul

  • 2605 berichten
  • 2326 stemmen

Matige actiefilm. Het verhaal stelt weinig voor en wordt soms net iets te serieus genomen. Op zich is dat bijzaak bij deze film. Het gaat tenslotte om de actie en die is er voldoende. De actiescenes zien er bij vlagen goed uit, maar in de meeste gevallen is duidelijk te zien dat de computer en het groene scherm met de touwen hebben geholpen. De finishes zijn wel goed bedacht en geven samen met de 'moves' wat meer verwantschap met het spel. Het acteerwerk is vrij vlak en de flauwe humor van met name johnny Cage had achterwege mogen blijven. 2.5/3.0